Меню

Дырэктар «Аліварыі»: калі мне кажуць, што беларускія тавары дрэнныя, я прапаную зладзіць сляпую дэгустацыю

Піўны рынак у мінусе і падае вось ужо тры гады запар. У 2014-м годзе - на 4%, у 2015 - амаль на 9%. Жыве прыпяваючы толькі сегмент даступнага піва - у гэтым годзе на яго прыпадае больш за 50% продажаў. У такой няўстойлівай знешняй сітуацыі кампанія «Аліварыя» стабільна выходзіць у плюс, а піва, вырабленае тут, паспяхова канкурыруе з заходнімі аналагамі. Генеральны дырэктар Дзяніс Шарсценнікаў прааналізаваў трэнды і магчымасці для піваварнай галіны.

Чаго чакаць ад рынка?

Актыўнае развіццё піўнога рынку Беларусі пачалося з прыходам на яго буйных транснацыянальных карпарацый. Яны прынеслі ў Беларусь сучасныя тэхналогіі, вопыт вытворчасці піва і рэцэптуры і стварылі галоўны «рухавік гандлю» - здаровую канкурэнцыю. Менавіта транснацыянальныя карпарацыі з'яўляюцца для беларускіх спецыялістаў крыніцай сусветнага вопыту развіцця піваварнай індустрыі.

У гэтым годзе на беларускім рынку ўпалі ўсе галіны вытворчасці, уключаючы моцны алкаголь. Піўная вытворчасць таксама перажывае нестабільныя часы. Спецыялісты адзначаюць, што яшчэ ўлетку прагнозы былі больш аптымістычныя: півавары былі ўпэўненыя, што ўжо ў наступным годзе сітуацыя на рынку можа стабілізавацца і выйсці ў нуль. Цяпер гучаць лічбы аб магчымым падзенні на 3%.

«Самае галоўнае ў такой сітуацыі - граматна кіраваць міксам і партфелем брэндаў, знайсці кампраміс паміж аб'ёмамі і прыбыткам, які дазволіць і загрузіць прадпрыемства, і паказаць высокі вынік - адзначае Дзяніс Шарсценнікаў. - Мы вельмі дакладна адсочваем кожную гандлёвую кропку, у якой рэалізуецца піва кампаніі «Аліварыя», і кожную адзінку гандлёвага абсталявання. Мы б маглі з лёгкасцю прадаваць танны асартымент і «надзьмуць» долю рынку вельмі і вельмі хутка, нязмушана. Літры важныя, але не так моцна, як важна прыбытковасць прададзенага літра. Мы кіруем кожным літрам нашай прадукцыі, разумеем, які аб'ём кожнага гатунку мы хочам прадаць, у якім горадзе і ў якім рэгіёне. Акрамя гэтага, нашы перавагі яшчэ і ў тым, што ў нас моцны партфель брэндаў, бескампраміснасць у падыходзе да якасці прадукту і эфектыўнасць, якая забяспечвае высокі ўзровень сэрвісу нашым партнёрам».

Ці ёсць перспектывы ў беларускіх брэндаў?

Нягледзячы на ​​крызісную сітуацыю на рынку, па словах Дзяніса Шарсценнікава, у беларускіх брэндаў цяпер выдатныя перспектывы. І гэта тычыцца не толькі піва.

«Ёсць якасць фактычная - набор аб'ектыўных характарыстык, якія можна вымяраць альбо лабараторна, альбо з дапамогай дэгустацый. А ёсць якасць успрымальная. Іх вельмі важна адрозніваць, таму што ў дачыненні да беларускіх тавараў ёсць ментальная мадэль, якая склалася ў галаве. Піва - гэта самая «эмацыйная» катэгорыя. Я часта крытыкую беларусаў за тое, што яны кажуць: беларускія тавары - не тыя. Тады я ім прапаную: параўнайце іх усляпую з замежнымі таварамі высокай, на вашу думку, якасці. На самай справе, якасць прадукцыі на высокім узроўні, з брэндынгам ўсе сталі працаваць, ёсць выдатныя перспектывы на ўнутраным рынку, можна канкураваць і з заходнімі брэндамі », -кажа гендырэктар «Аліварыі».

Як кіраваць бізнесам эфектыўна?

Граматнае кіраванне бізнесам - яшчэ адзін важны фактар, які ўплывае на рэнтабельнасць вытворчасці. Буйныя кампаніі ўсё часцей аддаюць частку сваіх задач на аўтсорсінг. Праўда, у такім выпадку заўсёды трэба быць гатовым прыняць дадатковыя рызыкі.

«Я б не аддаў на аўтсорсінг тры рэчы: па-першае, кантроль за якасцю вытворчасці. Бо каб быць упэўненымі, што наша піва сапраўды выдатнай якасці, мы павінны самі адказваць за працэс яго стварэння на ўсіх этапах. Па-другое, кіраванне партфелем. Як я ўжо казаў, ён у нас вельмі разнастайны і з ім неабходна ўмела абыходзіцца. І, па-трэцяе, аддзел персаналу, таму што добрая, моцная каманда - гэта вельмі важна», - дадае Дзяніс Шарсценнікаў.

Чаго чакаць ад «Аліварыі» ў 2017 годзе?

Каля 92% на сусветнай карце усіх гатункаў піва цяпер займае лагер. І толькі 8% - гэта папулярнае крафтавае піва і спецыяльныя гатункі. Вельмі часта невялікія нішы не прыносяць рэнтабельнасці і не даюць дастатковага абароту. Так ці значыць гэта, што беларусам не варта чакаць прыемных сюрпрызаў ад піўнога рынку?

«У нас няма задачы прапанаваць рынку адразу вялікую колькасць інавацый. У «Аліварыі» ужо дастаткова шырокі партфель, і за мінулыя 2-3 гады мы навучыліся гэтым партфелем кіраваць. У ім ужо ёсць асноўныя прапановы для рынку. Аднак у наступным годзе будзе адразу некалькі новых гатункаў, якія, спадзяемся, зоймуць не вузкую нішу, а стануць сапраўды прыкметнымі на рынку. Мы будзем выпускаць спэцыялітэты, але пры гэтым шукаць кампраміс паміж адмысловым гатункам і вялікай дыстрыбуцыяй», - кажа топ-менеджар «Аліварыі.

Кантакты

Звяртайцеся

Менеджар па карпаратыўных камунікацыях

Вольга Каўрыгіна

Tel +375 29 500 49 54 Email kovrigina_ov@alivaria.by